سید سیروان حسینی؛ سید محمد کاشف کاشف؛ میر حسن سید عامری
دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1392، ، صفحه 25-34
چکیده
با رشد و توسعة شهرها، اطلاعات لازم برای مدیریت و برنامهریزی شهری به شدت افزایش یافته است و پیچیده میشود. شبکههای وسیع امکانات شهری، توزیع و تراکم جمعیت، کاربری زمینها و بسیاری موارد نظیر این، چنان بر پیچیدگی این برنامهریزی میافزایند که چارهای جز استفاده از GIS برای گردآوری این اطلاعات و پردازش آنها در ...
بیشتر
با رشد و توسعة شهرها، اطلاعات لازم برای مدیریت و برنامهریزی شهری به شدت افزایش یافته است و پیچیده میشود. شبکههای وسیع امکانات شهری، توزیع و تراکم جمعیت، کاربری زمینها و بسیاری موارد نظیر این، چنان بر پیچیدگی این برنامهریزی میافزایند که چارهای جز استفاده از GIS برای گردآوری این اطلاعات و پردازش آنها در قالب نظریههای جدید مدیریت و برنامهریزی شهری وجود ندارد. از طرف دیگر، سیستم اطلاعات جغرافیایی با توانمندیها و قابلیتهایی که در جمعآوری، ذخیره، بازیابی، کنترل، ادغام، پردازش، تحلیل، مدلسازی، و نمایش دادههای جغرافیایی دارد، ابزاری قوی در دست مدیران و برنامهریزان برای استفادة بهینه از منابع و ذخایر است. در این تحقیق روش نمونهگیری نیاز نبود و کل کاربریهای ورزشی در محدودة شهرسقز مطالعه شد. تحقیق حاضر با توجه به مطالعات اولیه از شهریور 1391 آغاز شد. در پژوهش حاضر، با استفاده از مدل AHP و همپوشانی وزنهای بهدست آمده از این روش، مکانهای مناسب مراکز ورزشی ارزیابی و تعیین شد. بر این اساس، نقشة فضاهای مطلوب تهیه و مساحت و درصد فضاهای مناسب در قالب جدول استخراج شد. نتایج نهایی به دست آمده از پژوهش نشان میدهد غالب اماکن ورزشی موجود در محدوده، از لحاظ مکانی دارای وضعیت نامناسب و متوسط و در برخی موارد اندک، دارای وضعیت مناسب و بسیار مناسباند. این مسئله را میتوان گواهی بر عدم استفادة مدیران از روشهای نوین و رایانهای در مکانیابی و ساخت اماکن ورزشی دانست.
میر حسن سید عامری؛ سوران بهرامی؛ محمد امین صیادی
دوره 1، شماره 3 ، اسفند 1391، ، صفحه 11-18
چکیده
مقدمه: هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان اماکن ورزشی سرپوشیده دولتی و خصوصی شهر ارومیه میباشد. پژوهش حاضر؛ توصیفی، همبستگی بوده و بصورت میدانی انجام گرفته است. ابزار پژوهش شامل: پرسشنامه استاندارد لیو (2008) با پایایی 87=a میباشد. کلیه مشتریان اماکن ورزشی خصوصی و دولتی شهر ارومیه با حداقل ...
بیشتر
مقدمه: هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین کیفیت خدمات با رضایتمندی و وفاداری مشتریان اماکن ورزشی سرپوشیده دولتی و خصوصی شهر ارومیه میباشد. پژوهش حاضر؛ توصیفی، همبستگی بوده و بصورت میدانی انجام گرفته است. ابزار پژوهش شامل: پرسشنامه استاندارد لیو (2008) با پایایی 87=a میباشد. کلیه مشتریان اماکن ورزشی خصوصی و دولتی شهر ارومیه با حداقل سه ماه سابقه فعالیت ورزشی، جامعه آماری پژوهش را تشکیل دادند. داده ها نیز با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که ارتباط معنی داری بین کیفیت خدمات و زیرمقیاسهای آن شامل «کیفیت برنامه، کیفیت تسهیلات، کیفیت تعامل» با رضایتمندی و وفاداری مشتریان وجود داشت. بنابر نتایج پژوهش می توان بیان کرد که لازمه تعهد و تکرار مراجعات مشتریان، کیفیت خدمات بالا می باشد که این کیفیت خدمات را باید با ارائه برنامه ها و کلاس های متنوع و جذاب، مربیان آگاه، کاربری بالا و جذابیت ظاهری لوازم ورزشی، روحیه بالای تعامل و توجه به مربی، ارائه راهنمایی های به موقع و درک نیازهای ویژه هر شرکت کننده بالا برد.